Helgen i Sundsvall.

Har glömt att uppdatera lite om helgen som var :)
Hade det jättemysigt hemma hos Mami. Kom upp sent på torsdag kväll. Då tog vi det mest lugnt och satt och hade det bra bara :) Johanna var ju också hemma så fick passa på att umgås med henne och mamma. <3

På fredagen så skulle Markus och Jojje iväg och åka Skateboard, Leif (mammas kille) höll på för fullt i köket som de håller på renoverar. Mamma målade om deras nya kakelugn. Nedan finns en fin Före-bild på hennes konstverk. Jag och Johanna gjorde mest ingenting. :).
På kvällen så åkte Johanna iväg och jag fick lite quality-time med bara mamma. det var länge sedan! (grabbarna var ju också hemma såklart men inga andra syskon, och det är ovanligt :)
Vi åt Oxfilé Provencale! Åh så gott det var!





Tv nörden :)

På lördagen så gick jag upp supertidigt! (ja ialf för att vara en lördag). Mamma skulle börja jobba klockan 9 så vi var tvungna att åka från Sundsvall vid 8. Hon släpptes av på jobbet och sedan startade jag min "besöks-visit" runtom Bergjö :) Knackade på hemma hos Mormor redan klockan 08:45, var osäker på om hon var vaken så tidigt men hon hade suttit och väntat i två timmar redan på att jag skulle komma. haha! pensionärer alltså.
Fikade kaffe och kaka och hon visade mig massa stickning som hon sitter och donar med :) Det kommer att bli så fint och passa så bra!
Hon ska flytta till ett annat hus i närheten snart, kommer bli bra för henne. hon var så glad med! Det blir en mindre lägenhet med massor av vänner som bor i samma hus. Hon får nog skoj. Jag fick med mig en ny kaffebryggare som hon ändå tänkt kasta. Tack och bock för då kunde jag byta ut vår gamla

Efter mormor åkte jag vidare till Farfar. Träffade han och hans "gumma" Tyra. Satt och pratade gamla minnen i vanlig ordning och han är lika knäpp som vanligt. :) Han är väldigt full i fan vår farfar och skämtar alltid. Jag gillar honom. Sedan har han väldigt söta kaffekoppar med :)
Hans gumma Tyra hör typ ingenting så man får verkligen SKRIKA till henne för att hon ska höra något överhuvudtaget. haha. men hon är söt. Är man över 80 så är det ok att ha dålig hörsel.


Efter fikat hos farfar så åkte jag vidare till min söta moster Åsa. Hon hade fullt upp med matlagning för hon skulle få matgäster på kvällen! Men hann även med att skvallra en del :) Dock blev det inget kaffe där. haha då hade jag fått nog :P
Tyvärr var ingen av barnen hemma så det var lite tråkigt att inte träffa kusinvitaminerna, men att umgås lite med bara moster hör inte till vanligheterna det heller så det var mysigt :)

Efter jag varit hos Åsa så åkte jag hem till pappsen. Där käkade jag lunch och tog det lugnt. Inspekterade deras nya grovingång som de precis har renoverat. Det blir fint. Det är kul att se att de rustar upp lite i mitt gamla barndomshem, det är inte en dag för sent kan kag säga!
Efter att jag varit hos pappa så hade mamma hunnit sluta jobba - Jag åkte därför med henne tillbaka till Sundsvall. Då följde även johanna med hon hade varit i Bergsjö och åkt skoter hela dagen.
Mamma och Leif skulle sen iväg till ett par kompisar på middag - så jag agerade chaufför åt dem :) Jag, Johanna, Markus och Jojje ( som hade varit och åkt bräda hela dagen) käkade en trevlig middag och kollade på film. Det var en lugn och mysig kväll.
På söndagen var det så bara hemresa att göra. Kom iväg i ganska god tid för det är skönare att köra när det är ljust. Var hemma på eftermiddagen i storstan igen. Mycket nöjda med helgen :)

Fick med mig "mitt första album" från pappa, det har legat där jättelänge och tänkte att det kan ju vara skoj att ha. hittade denna utomordentligt fina bild på mig och mamma <3. Första bilden på mig och henne ihop. En rolig historia bakom är att jag bara är 3 timmar gammal. Mamma fick sina första värkar med mig klockan 2 på natten, hon åkte in och 2 minuter över 5 på morgonen är jag född. (snabba puckar). Då de bara hade kortknäppning vissa dagar i veckan på den tiden så var de där samma morgon. Så klockan 8 på morgonen är kortet taget :)
Jag tycker ändå hon ser rätt pigg ut och jag diggar hockeyfrillan stenhårt !




Category: 4 Kommentarer

4 Kommentarer:

The Diary of Ewajoh sa...

men en Säääxig Tv-Nörd! ^^

Louise sa...

Vääldigt :)

eva-li sa...

Ja,hon ser otroligt pigg ut för att precis ha fött barn!! Snygg frilla med:)
Vad kul den där Tyra verkade vara. Gamlingar är så jäkla söta ibland alltså!

frida sa...

Vilken fin bild! :)
Om mamma va så snabb, då vet du vad du har å vänta dej Louise!! ;)
Kram!