Tvätta

Om någon känner för att tvätta på min tvätttid ikväll istället för mig är det helt OK.
Både jag och Markus är så värdelösa båda två. Vi hatar att tvätta därför drar vi ut på det så lääääänge det bara går. Tills vi verkligen, verkligen behöver (som nu). Då är det ju ALLTID hur mycket tvätt som helst!
Vore så mycket enklare om man bara höll efter lite, kanske tvättade ett par gånger i veckan ialf. Nu tvättar vi kanske varannan vecka... max. Ibland mer sällan än så. Vi lär oss aldrig :)
Så, ikväll blir det tvättstugan för hela slanten!

Vore så skönt att ha tvättmaskin i lägenheten på ett sätt. Då kunde man liksom köra igång den direkt när den blev full. Men jag tror samtidigt att jag skulle tvätta så mycket mer i onödan då än vad jag gör idag. En tröja eller ett par byxor blir ju faktiskt inte smutsiga av att man har på sig dem en dag.
Det skulle dock underlätta senare. Å andra sidan så kommer jag ju vara ledig så kan tvätta när jag vill :)
(inte för att jag tror att jag kommer att göra det men ändå).
Förmodligen kommer det bli typ en gång i månaden och då har jag 10 maskiner att tvätta. haha.
Category: 3 Kommentarer

3 Kommentarer:

Pia sa...

Du har rätt i att det skulle underlätta senare då det går ett antal ombyten per dag, är det inte dreggel så är det kräk, å är det inte kräk så är det skit - eller så är det mat som du spiller på den lilla eftersom du ammar samtidigt som du själv äter ;) Hoppas du har mer karaktär (eller ork?)än jag hade att få saker gjorda när man var "ledig" haha

Louise sa...

Haha ja hoppas det :)

eva-li sa...

Haha..håller med den där Pia:) Men beror ju helt på vilket sorts unge man får också.Ni får säkert en lugn bebbe:) Jag hinner ändå med mycket tycker jag. Dock det där med tvättande i tvättstuga minns jag att Calle alltid fick vara med på då det är svårt att bära tvätt samtidigt när man bär barn..
Kan varmt rekomendera att inhandla en galltvål för alla okända fläckar som uppstår. Tar bort typ allt och är väl värt en investering.