Ny Kärra

Igår köpte vi en ny kärra till familjen :) En svart med rostfritt chassi och superfin :) Känns roligt att göra en del stora inköp så här i början på året.
Både jag och Markus är jättenöjda och superglada!

Idag kommer lilla systeryster och pappsen ner, de ska sova hos oss idag för imorgon bitti kl 6 lyfter Josses plan till Italia! åh vad jag kommer att sakna henne! Men det är så roligt att hon ska komma iväg! :) Jag ska verkligen hålla alla tummarna jag har för att det går bra för henne. Vilket jag är helt säker på att det kommer att göra :)
Så ikväll ska vi äta lite gott och umgås lite sista tiden. Antar att jag även får kliva upp inatt när de ska åka iväg till Arlanda för att säga hejdå. Men det gör jag gärna :)

Det kliar lite i fingrarna både på mig och Markus nu för att påbörja renoveringen hemma. Funderar på att eventuellt börja måla om lite redan i helgen om inte vi åker upp till Sundsvall och hälsar på mamsen. Nackdelen är ju att även de håller på att renovera hemma och har rivit ut hela sitt kök, så det är lite kaos där. Får se hur det blir. Man är ju ledig på fredag så lite långhelg vore ju annars bra för att få ordning på det mesta hemma.
Vi får se som sagt :)
Category: 3 Kommentarer

3 Kommentarer:

eva-li sa...

Vart ska ni måla om och i vilken färg?hälsa syrran!

Frida sa...

Vad skoj att du börjat blogga igen Louise! Så kul å följa dig :)
Vad kul med er nya kärra! Då börjar de ju kännas lite mer verkligt när man går där hemma å tittar på alla sakerna :) visst!? :) hälsa syrran att hon får ha en superbra resa!
Ha de grymt!! Kram!

Louise sa...

Vi ska måla vitt i vardagsrummet (ta bort den fondvägg vi har, eventuellt flytta den till en annan vägg bara). Just nu är det typ "honungsvit" dvs. aningen gul och ful. :)
I sovrummet ska vi även ev. måla om och tapetsera. Vi har inte riktigt bestämt oss där! Men något ska vi nog hitta på.

Ja Frida :) Det är så roligt att göra klart med alla "stora" inköp som man måste göra. Känns super att vara på banan :) Massor kvar att fixa såklart men åt rätt håll och det känns verkligen spännande! :D