LCHF- Pizza

Babe och jag försöker så gott det går att hålla oss till LCHF mat hemma, det är faktiskt väldigt enkelt och jag tycker det mesta är otroligt gott. Det finns så fiffiga lösningar och substitut till allting så det finns egentligen inte något man saknar.
Igår fick jag dock ett otroligt sug på Pizza (då jag inte ätit det på flera månader!) och googlade upp ett recept på bussen.
Jag har tidigare gjort LCHF Pizza med en botten av äggstanning och ost, men denna var lite annorlunda. Här räckte det med att skiva Aubergine och Zuchini tunt, tunt och sedan varva dessa med varandra i en rundel (lägg dem som en minipizza). Man ringlade sedan över olivolja och havssalt. Förgrädda i ugnen och sedan var det bara att ta ut och på med fyllningen.
In i ugnen igen och jag blev förvånansvärt överaskad över hur gott det faktiskt blev!
Det smakar precis som en pizza fast den är typ 100 ggr nyttigare. Helt fantastiskt! Detta ska helt klart göras fler gånger :)







/ Louise
Category: 1 Kommentarer

1 Kommentarer:

eva-li sa...

Spännande och gott:)