Sol, Sol, Jättesköna sol.

Kommer ni ihåg när man var liten och hade skolavslutning i kyrkan (vi hade det ialf varje år från ettan till nian). Då hade man övat körsång hela långa våren, inhandlat nya fina "skolavslutningkläder" och plockade liljekonvaljer i MASSOR som vi lade i en korg och gav till fröken (hon brukade även få en present som vi sparat ihop till från hela klassen). Så sjöng man massor av psalmer och det spelades instrument och det var verkligen hur mysigt som helst nu när jag tänker tillbaka på det. Det var årets bästa dag verkligen. Alla var superfina och alla såg fram emot ett långt sommarlov och alla var somriga och glada :) Jag vet inte om man brukar ha skolavslutningar i kyrkan här? Brukar man det eller håller man till på skolan?
Jag älskade ialf att ha avslutning i kyrkan, det var så fint!

Tänkte på alla småknattar som får gå ut skolan för första gången nu. Vad roligt det kommer bli för dem! :) Små förväntansfulla se fram emot ett nytt kommande skolår då många säkert får börja med äldre barn. Pirriga och nervösa men ändå längtande. Förhoppningsvis kommer även alla att finna sig tillrätta, men många kommer även att få ett helvete tyvärr... bli mobbade, aldrig riktigt hitta sin plats och inte alls vilja gå till skolan, må psykiskt dåligt och tycka att skolan är det värsta som finns. Det blir inte bra. Jag tycker så synd om dessa individer.
Varför kan inte alla få ha den där känslan av att höra hemma någonstans? Att bli behandlad med respekt. Det vore helt fantastiskt om det var möjligt. Tänk vilken bra värld vi skulle ha.
Det finns så mycket hat i den här världen så det äcklar mig. Falska, hatande, lismande, nedvärderande, onda människor som förstör så mycket.
Nu gjorde jag en snygg övergång från vacker skolavslutning till att hata mobbare. Men ändå.

Idag är det typ 45 grader varmt ute (en smärre överdrift men det känns så) och jag får sitta inomhus :( Blääää jag vill sola och vara ute i solen! Sitta på en uteservering i Paris och dricka Rosévin. Grilla med goda vänner och se på solnedgången tillsammans med de jag älskar. Jag vill åka på cykelutflykt och jag vill tälta. Jag vill ha picknick på en sommaräng och jag vill äta jordgubbar med glass. Jag vill gå på festival och jag vill vara ute och dansa i sommarnatten :) Ja men SNART får jag det! För nu är Sommaren äntligen här!! :):):) (jo den är faktiskt det, den var här redan i förrgår enligt smhi då medeltemperaturen då legat över 10 grader celsius i över 10 dagar). Åh vad Gött!
Category: 0 Kommentarer

0 Kommentarer: