Theese books are made for walking

walking rätt in i min hjärna och min själ :) Detta UNDERBARA paket kom på posten idag. MiLajki Bigtime. Att läsa är verkligen något jag ÄLSKAR att göra och jag beställer paket som nedan nästan en gång i månaden. (ja jag är en jäkel på att läsa snabbt med). En riktigt bra bok kan jag läsa ut på en till två kvällar om jag vill.
Jag älskar när man hittar en så bra bok att man inte vill lägga ifrån sig den, man somnar inte ifrån den och man blir nästan irriterad på att man inte kan läsa fortare för man vill veta hur det går, sen så blir jag irriterad över att den tog slut för jag vill bara veta mer, mer, mer.
Jag älskar självbiografier och deckare. Jag älskar självhjälpsböcker, faktaböcker och psykologiska böcker. Jag älskar egentligen ALLA böcker. Jag tror man blir smart, allmänbildad och får lättare att förstå både omvärlden och sina medmänniskor om man sitter på massa bokkunskap. Jag tycker det känns som att man blir erfarenheter rikare när man läser om andra människors livsöden. Jag faschineras, drömmer mig bort, känner medlidande och delar hat. Ja jag dras verkligen med. Jag älskar böcker som lämnar efter sig den där "aha" känslan efteråt, som ger mig en tankeställare och som sätter sig.

Jag är nog en riktig boknörd :)



Hemkommen från fotbollsträning och imorgon är det ÄNTLIGEN dags för match igen! Då jävlar ska det bli andra bullar än andra gången! Can´t wait!
Category: 3 Kommentarer

3 Kommentarer:

eva-li sa...

Åh önskar att jag själv läste sådär mycket böcker. Du har rätt. Tror definitivt man blir mer allmänbildad. Det märks ju på dig tex.

Louise sa...

haha ja jag försöker ialf :) Tack gumman. Det är därför jag knäcker i TP. Inget annat :Phah

Erika A sa...

Jag är också boknörd i all dess form! Böcker är essentiellt i mitt liv! Berätta gärna hur Mia skäringers bok var sen, inte hunnit köpa/läsa denna än. Kram!