Homestylat lite

Idag var jag iväg till Farsta för att inhandla lite "piff" inför visningen imorgon. Nu är allting rensat i lägenheten till minsta lilla detalj och det är bara lite sista städning imorgon som behövs. Badrumstaket blev jättefint! Då vårt källarförråd nu är en total katastrof och man inte får in en endaste grej där så frågade jag grannen om vi fick ställa upp Eltons spjälsäng där under visningen, det gick bra och det är så snällt av henne! Skönt för jag tror verkligen vi "tjänar" på att inte ha den i sovrummet. Det blir luftigare så + att de som kommer och tittar förmodligen inte har barn.
Träffade Amanda och söta Alice i farsta, herregud vad den tjejen kan snacka! (Alice alltså :) en riktigt babblig liten fyraåring men så söt! Det var även trevligt att träffa Amanda det var länge sedan! Ulliz kom även och gjorde oss sällskap under lunchen med Melvin och den andra Elton som i det här fallet är en liten chiuwava (Stavning?). Det var riktigt trevligt!
Inköp som gjordes var följande:


I sovrummet har vi haft en "vägg" med foton på lite nära och kära, nu köpte jag istället lite fina papper på Panduro och ramade in istället :) Blev riktigt bra!



Liten tjusig kökshandduk som går i det röda temat vi har i hallen.



Såklart en obligatorisk fruktkorg ^^ Min fick dock fyllas av citrusfrukter istället då jag tycker det är finare!

Köpte även lite gröna ljuslyktor som jag har på matbordet i vardagsrummet, vi har ju grönt som "accentfärg" där (som det så fint heter på homestaging-språk) så de passade rätt bra faktiskt!


Imorgon blir det som sagt lite sista piff, sista städning (typ golven), borttagning av spjälsängen + babysitter, blöjor och barnvagn, tända lite ljus och hålla tummarna för att det kommer riktigt mycket folk!! Åh vad spännande det ska bli! Jag HOPPAS verkligen att det blir klart med försäljningen den här veckan. Det vore så himla skönt och då slipper vi förhoppningsvis stå med dubbla boenden i mer än 1 månad.
Imorgon ska jag även tvätta upp det som finns i tvättkorgen klockan 8 på morgonen och kl 11 ska jag till banken och ordna lite praktiska saker, var ju tvungen att byta till numera "vår" bank Handelsbanken för att vi skulle få OK på alla lånegrejer. Så imorgon lämnar jag Nordea bakom mig och så får vi hoppas det blir bra så :)

Nu ska jag fixa lite hamburgare till grabbarna! Markus håller på och fixar med bilen (nissan) för imorgon ska han till Flen (?!) och besiktiga den, tydligen har de jävligt bra besiktningsmän i Flen :)

Louise

2 Kommentarer:

Ulliz sa...

Jasså Elton har gått över från bröstmjölk till hamburgare?? Hahah
Chihuahua stavas de, men på landet har ni väl bara jakt hundar så jag förstår.. Hahah skoja!! <3

Louise sa...

haha ja, på landet har vi rejäla hundar inga sådana där små råttor :P
Yepp, Elton lessnade på tutte och ville ha kött idag, och det är ju klart jag skämmer bort honom med det! :) (tror dock att din Elton gillar hamburgare bättre än min ;))