Inredningstankar och visningsnytt

Åh vad jag längtar tills vi flyttar nu! Har så himla mycket ideer och inspiration på hur vi ska fixa allt. Det riktigt kliar i målar- och fixarfingrarna! :) Tittar nästan dagligen på blocket efter möbler, gamla som nya. Tycker det är himla skoj att måla om gamla trämöbler. Önskar mig ett riktigt fint stort linneskåp att måla vitt och även vitrinskåp att måla vitt. Finns ju hur mycket som helst dessutom!  Men måste hålla mig tills vi flyttat för vi har absolut ingen förvaring alls över just nu + att det är så mycket annat vi måste göra. Roligast att inreda ska nästan bli Eltons rum :) Vi har ju så många rum nu att vi inte riktigt bestämt vilket som ska bli hans än, haha. men när vi väl bestämt det så vet jag hur vi ska ha det. Jag vill att det ska gå i grått/vitt och ev grönt (eller kanske rött istället), jag ska göra en väggmålning och jag ska komma på något fiffigt sätt att sätta upp de fina vimplarna jag köpte förut och massa bra förvaring och smådetaljer. Det kommer bli toppen!

Mäklaren hade bra och dåliga nyheter idag. De dåliga nyheterna var att hon som var på förhandsvisningen igår inte var redo att signa något kontrakt idag. Hon ville komma tillbaka på den ordinarie visningen och titta igen. De goda nyheterna var att 2 spekulanter ringt till mäklaren och VERKLIGEN ville komma och titta och att han absolut inte fick sälja den innan + att det är nästan 400 pers som kollat på annonsen sedan igår :) Håller alltså tummarna för att det kommer sjukt mycket folk på visningen på tisdag och att de budar järnet! :)
Att göra innan visningen: Måla om taket i badrummet - så jäkla trist att behöva göra bara för att skit-entreprenören- BTH Bygg som gjorde stambytet använt sig av fel färg.
Måla lite smågrejer i lghten, köpa lite fräscha blommor och pimpa lite :) Och städa lär vi få göra igen såklart. Ska fråga mäklaren med om det är OK att barnsängen står kvar eller om det är bättre att vi tar bort den (vart vi nu ska göra av den?). Vore bra om den kunde stå kvar.
Imorgon kommer även Markus brorsa och hjälper till med det sista med lite smålister vid trösklarna.
Sedan är vi fit-for-fight :)

Elton och jag har hängt i soffan hela dagen. Han har inte ens fått kläder på sig utan har myst i pjamas. Vid 19 fick han bada. Han gillar verkligen att bada nu! Tror att jag hade för kallt vatten åt honom första gångerna och att det var därför han inte gillade det, nu får han varmare och njuter för fulla muggar. Han är så söt för han ligger och sprattlar och har sig (jag håller givetvis i honom) men sänker man ned huvudet lite så att öronen hamnar under vattnet blir han helt stilla och ser vääääldigt fundersam ut. haha. gullunge.
Han har sovit precis HELA dagen idag. Vaknat några korta stunder för mat bara och sedan somnat om igen. Så kunde han väl ha gjort de senaste dagarna när jag haft asmegamycket att göra istället men nene, idag när jag inte hade någonting att göra kan man sova. så typiskt :)
Imorgon ska vi ialf till BVC igen för väga och mäta. Ska bli spännande att höra hur stor han blivit!
Har lite dåligt samvete dock, struntade ju i mitt samtal med Barnmorskan i fredags och i tisdags var det träff med mammagruppen som jag inte heller gick på. men skyller på att jag haft andra saker att göra! Känns inte som jag gått miste om något ändå. Men imorgon ska jag gå för då handlar det inte om mig utan då är det om Elton :)
Category: 0 Kommentarer

0 Kommentarer: