Sköna Söndag

Den här helgen har vi verkligen inte gjort någonting, och det har varit så skönt! :) Vi har bara varit inne och myst, vi den lilla familjen.
Eller ja, igår satte vi ju iofs socklar i köket men det är den enda ansträningen. Jag har inte tränat heller som jag hade planerat, men vem orkar ut och springa när det vräker ner regn? Ja jag borde inte anpassa mig så efter vädret men någon måtta får det faktiskt vara! Hoppas på bra väder imorgon och att jag kommer mig ut på en tur då. En promenad ska det bli ialf för nu har det blivit alltför mycket stillasittande inomhus!

Dagens middag stod Markus för, det blev chicken- Tikka masala med blomkålsris! Supergott!
Jag gillar verkligen blomkålsriset - jag tycker det smakar/är precis som vanligt ris (nästan). Man river helt enkelt bara ett blomkålshuvud med rivjärn, kokar i några minuter och saltar - klart!
Det blev 3 matlådor över av denna goda rätt vilket är toppen för då har jag lunch i dagarna :)


Måste även baka nya fröknäcken för de var så goda att de redan är slut!

Veckan som kommer har vi lite roligt inplanerat:
Imorgon måndag: Fixa med lite olika saker :) Promenera/träna
Tisdag: Följa med Ulliz till Beckomberga på klädförsäljarträff för Me&I, vilket är ett superfint klädesmärke vad jag har sett på deras hemsida! Sedan har vi pratat om att ev styra lite grillning på gården eftersom grabbarna är lediga på onsdag, men det beror ju rätt mycket på vädret.
Onsdag: Pappan ledig! :)
Torsdag: Ev en kompis kommer förbi.
Fredag: Jag ska på "känslo-samtal-efter-förlossning" (typ) på BVC hos vår flummiga barnmorska.Ska bli intressant! Sen så packar vi in oss i bilen och åker upp till Gävle på eftermiddagen! Ska hälsa på några vänner där några dagar, ska bli skönt att komma iväg en sväng! :)

Sen får vi se var veckan mer har att erbjuda :)

/ Louise

2 Kommentarer:

eva-li sa...

Det där riset lät gott!
Vad konstigt att jag inte fick ett sånt där samtal efter förlossningen. Det hade jag verkligen behövt.
Om vi får så hakar vi gärna också på på grillandet på onsdag?

Louise sa...

jaa absolut! :) Ni är så völkommna, fast det blir ev på tisdag då tror jag. på eftermiddagen. vi får höras om det!

Ja i ditt fall hade det ju varit toppen! Jag känner inget behov alls av det :S Men det är väl lika bra att gå dit se vad hon säger.